Steeds meer producten worden “slim”. Door aan bestaande producten elektronica als sensoren en connectiviteit toe te voegen, ontstaan er nieuwe functies en zelfs nieuwe verdienmodellen. Volgens het bureau IoT analytics zal het aantal connected devices stijgen van 3,8 biljoen in 2015 naar 21,5 biljoen in 2025. Overal zijn deze slimme producten te vinden, denk bijvoorbeeld aan: huizen, winkels, kantoren, hotels, musea, parkeergarages. Om in uw markt succesvol te blijven, kan technologie van cruciaal belang zijn. Is uw product of bedrijf al klaar voor de toekomst?
Bij het slim maken van een proces of product staat de gebruiker centraal. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de gebruiker meer gemak of toegevoegde waarde ervaart. We analyseren de diverse stakeholders en vervolgens kijken we naar de technische mogelijkheden. Wat zouden we met sensoren of met een internetconnectie kunnen bereiken? En welke verbinding zou het meest geschikt zijn? Ook de interface speelt een belangrijke rol. Wil je een eigen display ontwikkelen, is het mogelijk om het product te integreren of is de bediening met een app de beste optie.
Er zijn heel veel voorbeelden van producten of processen die we slim hebben gemaakt. Van een laaddok van vrachtwagens tot een identificatieproces van slachtoffers tijdens rampen.
De mogelijkheden van elektronica zijn eindeloos. Maar om een succesvol smart product te kunnen maken, moet de businesscase kloppen. Zijn uw klanten bereid meer te betalen voor meer gebruiksgemak of nieuwe mogelijkheden? We kennen de kansen, maar zeker ook de valkuilen. We gaan graag met u aan tafel om uw product succesvol en toekomstbestendig te maken!